Першокурсник-увага!

Як упоратися зі стресом, подолати невпевненість і бути готовим до майбутніх труднощів?

Поради для тих, хто тільки-но починає пробувати себе в ролі студента.

Студентські роки – одні з найяскравіших моментів у житті людини. НМТ позаду, студентський квиток отриманий, і ось новий студент опиняється на порозі першого етапу у доросле життя.

Усвідомте початок нового життя

Для початку зрозумійте, що зараз настав час нових знайомств та отримання знань з обраної спеціальності. Цей стиль життя точно не співпадатиме з тим, що був у вас раніше. Навчіться самостійно працювати і вирішувати проблеми, що виникають. Якщо у шкільні роки треба було обов’язково вивчати необхідний матеріал, то зараз – ніхто вас не змушуватиме. Усвідомлення того, що тепер освіта залежить лише від вашого бажання та прагнення – перший крок на шляху до успіху у навчанні.

 

Знайте свій розклад

 

Розклад у вишах помітно відрізняється від шкільного.

Також не плутайте лекції та семінари. На перших викладач розповідає якусь тему, на других виступають вже студенти: діляться своєю домашньою роботою: відповідають на запитання, показують доповіді та презентації.

 

Відвідування пар та виконання домашніх завдань – ваша турбота

 

Ще одна очевидна істина, зневага до якої призводить до сумних наслідків. Про успішність студентів, на відміну від школярів, ніхто не дбає, тому що це відповідальність ваша, а не педагогів: погано вчитеся і прогулюєте — чекайте на відрахування.

 

По можливості відвідувайте всі лекції, ставте питання, готуйтеся до семінарів та своєчасно виконуйте курсові та семестрові роботи. Це підвищить ваші шанси на залік або іспит автоматично. І сьогодні отримати доступ до всієї потрібної літератури легше, ніж 20 років тому, коли інтернет був не настільки поширеним і доводилося «жити» в бібліотеці.

 

Дотримуйтесь тайм-менеджменту

 

Щоб встигати підготуватися до всіх семінарів та практичних занять, необхідно навчитися розставляти пріоритети та складати особистий розклад. Ставтеся до цього пункту з великою відповідальністю і тоді ви не зіткнетесь із проблемами з розряду «не встиг» або «забув». Складайте списки всіх справ та дедлайнів, ведіть онлайн-розклад, розподіляйте завдання на день/тиждень/місяць, наклеюйте різнокольорові стікери по всій кімнаті – використовуйте будь-який спосіб, який допоможе контролювати вашу діяльність.

 

Заводьте нові знайомства

 

Намагайтеся не бути замкнутими, навіть якщо ви дуже сором’язлива людина. Будьте максимально доброзичливими з однокурсниками – вони також потрапили у незнайому атмосферу, як і ви. Обмінюйтесь контактами, вливайтеся в колектив, у певний момент вас може врятувати саме взаємодопомога людей, з якими ви разом навчаєтесь. Не забувайте про контакти зі старшокурсниками, заводьте корисні знайомства – вони зможуть поділитися досвідом, знаннями та матеріалами. Спілкуйтеся з викладачами, давайте зрозуміти, що ви зацікавлені у вивченні предмета. Набагато краще знайомитись з ними на початку курсу, а не під час іспиту.

 

Навчіться відпочивати

 

Як це не звучало дивно, дуже важливо знаходити час для відпочинку. Коли дедлайн вже на носі і сесія не за горами не дозволяйте собі довго сидіти на місці або працювати без перерви. Подорожуйте, проводьте час із друзями чи родиною, ходіть у кіно чи просто нічого не робіть. Найголовніше – навчитися присвячувати собі достатньо вільного часу. Після гарного відпочинку вам буде легше працювати, а значить знання будуть краще засвоєні вами.

 

Не дозволяйте стресу брати владу над вами

 

Стрес під час сесії, тривога перед заліками та іспитами, хвилювання при очікуванні оцінки – це абсолютно нормальні почуття. У розумній мірі це стимулює процес підготовки і навіть не дозволяє сидіти без діла. Однак у таких ситуаціях важливо пам’ятати, що від цього не залежить все ваше життя. Всі люди припускаються помилок, набагато важливіше навчитися знаходити вихід з них. Тому не впадайте в істеричний стан і не дозволяйте собі зайво панікувати, тоді ви зможете впоратися зі стресовими ситуаціями і залишитися спокійним.

 

Насолоджуйтесь студентством

 

Студентство – особливий час. Це не можна порівняти з жодним іншим періодом у житті. Тому запам’ятовуйте кожен момент, навчайтеся на своїх помилках і знаходьте філософію життєвої мудрості. Отримуйте насолоду від навчання, не сприймайте це як черговий етап монотонного навчання. Академія – це не просто лекції та квитки на іспитах. Це ціле життя, яке подарує багато яскравих спогадів. Ловіть момент!

Онлайн-зустріч з студентами кафедри практичної психології у рамках проєкту MentalHub

Онлайн-зустріч з студентами кафедри практичної психології у рамках проєкту MentalHub.

Куратори проєкту Каріна Міняйленко та Наталія Солярик 30 травня провели онлайн-тренінг “Самоусвідомлення: як ключ до успіху та гармонії” для студентів нашої кафедри.

Кафедра провела захід з метою допомогти учасникам краще розуміти себе, свої емоції, сильні сторони та професійні інтереси. Формування навичок самоаналізу для ухвалення усвідомлених рішень, розвитку особистісного потенціалу та вибору правильного напрямку в навчанні чи кар’єрі.

На зустрічі спікери з студентами:

– познайомились один з одним, розказавши, яким кольором вони були б та чому;

– прослухали міні лекцію про користь самоусвідомлення та як розуміння себе покращує життя;

– зробили вправу «Мої емоції», яка проводилась за допомогою метафоричних карток, з метою дослідити емоції та почуття через власні вчинки;

– провели та обговорили вправу «Маски»,  зробивши аналіз соціальних ролей, які учасники «грають» в кожній соціальній групі і в різних ситуаціях;
– підбили підсумки зустрічі, адже «Самоусвідомлення — це перший крок до того, щоб не просто жити, а керувати власним життям свідомо й цілеспрямовано» та зробили висновки отримані у ході тренінгу.

В.о. завідувача кафедри провела тренінг для здобувачів ННІ “УІПА”

В.о. завідувача кафедри к.психол.н., доцент Наталія Кучеренко 23 травня провела тренінг для здобувачів вищої освіти кафедри АМЕТ та всіх бажаючих «Перша психологічна допомога».

Під час тренінгу учасники дізнались про навички, які рятують не лише тіло, а й душу:
– навчитись управляти своїми емоціями;
– підтримувати себе та інших у кризовій ситуації;
– здобути навички як швидко та ефективно діяти в ситуаціях стресу й паніки.

Викладачі та здобувачі освіти кафедри взяли участь у LVIII Всеукраїнській конференції науково-педагогічних працівників та аспірантів «ОСВІТА ТА НАУКА ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ КРАЇНИ» ННІ «УІПА»

Викладачі та здобувачі кафедри долучились до роботи LVIII Всеукраїнської конференції науково-педагогічних працівників та аспірантів «ОСВІТА ТА НАУКА ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ КРАЇНИ», яку проводив навчально-науковий інститут «Українська інженерно-педагогічна академія» ХНУ імені В.Н. Каразіна 12-16 травня.
13 травня було проведено секційне засідання на кафедрі. Учасники представили ґрунтовні доповіді, присвячені сучасним аспектам психічного здоров’я, соціальним викликам і особливостям поведінкових реакцій особистості. Тематика виступів охоплювала широкий спектр проблем – від наслідків цифрової залежності до психологічної підтримки внутрішньо переміщених осіб.
16 травня на загальноінститутському Пленарному засіданні конференції нашу кафедру представила Анастасія Бондарєва з доповіддю на тему «Психологічні особливості подолання посттравматичного стресового розладу у внутрішньо переміщених осіб», де акцентувала увагу на психологічних механізмах подолання ПТСР у внутрішньо переміщених осіб.

Представниці кафедри долучились до проведення групової роботи з військовослужбовцями після поранень, які наразі знаходяться у шпиталі МВС

Представниці кафедри долучились до проведення групової роботи з військовослужбовцями після поранень, які наразі знаходяться у шпиталі МВС

Представниці кафедри – в.о. завідувача кафедри Наталія Кучеренко та асистент Маргарита Михаленко – на запрошення та у рамках співпраці з 5-тою Слобожанською бригадою “Скіф” Національної гвардії України спільно з психологами бригади провели групову роботу з військовослужбовцями після поранень, які наразі перебувають у шпиталі МВС.

Ця робота була присвячена пошуку внутрішніх та зовнішніх ресурсів військовослужбовців, які відіграють ключову роль у процесі психологічної адаптації після пережитих бойових дій, поранень та інших травматичних подій. Також було розглянуто роль ресурсів у відновленні ментального здоров’я, обговорено види ресурсів, а також відпрацьовані практичні навички активізації ресурсів психіки військовослужбовців. Оскільки досвід показує, що здатність людини мобілізувати власні ресурси є одним з ключових чинників, які сприяють посттравматичному відновленню, збереженню психічного здоров’я та поверненню до повноцінного життя.

Урочисте вручення дипломів

Ще один святковий день відбувся на нашій кафедрі 23 квітня – урочисте вручення дипломів магістрів випускникам нашої кафедри спеціальності “Практична психологія”.

Дуже символічно, що весняний випуск магістрів отримав свої дипломи у професійне свято – Всеукраїнський день психолога.

До наших випускнів з привітальними, напутніми словами звернулись директор ННІ “Українська інженерно-педагогічна академія” проф. Денис Володимирович КОВАЛЕНКО, а також в.о. завідувачки кафедри доц. Наталія Сергіївна КУЧЕРЕНКО, після чого вручили дипломи.

Дякуємо всім за позитивну атмосферу, теплі слова та чудові емоції цього дня!

Онлайн-тренінг “Позитив, як опора по життю!”

Онлайн-зустріч зі студентами кафедри у рамках проєкту MentalHub.

Куратори проєкту Каріна Міняйленко та Наталія Солярик 21 квітня провели онлайн-тренінг “Позитив, як опора по життю!” для студентів нашої кафедри.

Кафедра провела захід з метою ознайомлення студентів з новим проєктом, а також освоєння навичок переводити фокус уваги до позитива, щоб керувати своїм станом і навчитися бути більш стресостійким.

На зустрічі спікери зі студентами:

– ознайомилися з проєктом MentalHub, розповіли про його задачі, перспективи та формати;

– познайомились один з одним, розказавши, якою твариною вони були б та чому;

– прослухали міні-лекцію про користь оптимізму;

– зробили вправу «Фокус уваги», щоб навчитися переводити фокус із негативного на позитивне;

– провели та обговорили вправу «Ресурс», яка проводилась за допомогою метафоричних карт, щоб легше знайти внутрішні опори та ресурси для збереження позитивного настрою;
– розказали учасникам про вправу «Стоп-негатив», щоб навчитися контролювати негативні думки та перетворювати їх на позитивні.;
– підбили підсумки зустрічі, адже «Оптимізм – це не заперечення проблем, а вміння бачити шляхи їхнього вирішення» та зробили висновки отримані у ході тренінгу.

До нових зустрічей!

Кафедра взяла участь у виїзному дні відчинених дверей у м. Мерефа

Кафедра взяла участь у виїзному дні відчинених дверей у м. Мерефа

Представниці кафедри зав. лабораторією Ольга Кайдалова, асистент Катерина Абакумова та лаборант Карина Міняйленко 11 квітня поспілкувались з абітурієнтами, учнями 11 класів м.Мерефа.
Ми розповіли про наші спеціальності, умови вступу та навчання на кафедрі, попрацювали з МАК картами та спробували попрацювати за методикою арт-терапії.

Дякуємо всім, хто був з нами!

До нових зустрічей!

Онлайн-зустріч з майбутніми абітурієнтами

Представниці кафедри Каріна Міняйленко та Наталія Солярик 7 квітня провели профорієнтаційний онлайн-тренінг “Обери роль у великій грі життя!” для учнів 11 класів та майбутніх абітурієнтів. Кафедра провела захід з метою ознайомлення учасників з їх сильними сторонами, навичками та усвідомлення свого творчого потенціалу, щоб досягти найбільшої ефективності та отримувати задоволення від майбутньої професійної діяльності.


На зустрічі спікери з учнями:
– познайомились один з одним, розказавши декілька фактів про себе;
– ознайомились з інформацією про кафедру та спеціальності «Практична психологія» та «Психологія іміджу», обговоривши важливість та цікавість предметів, що викладаються;
– відповіли на питання з вправи «Професійна анкета» для усвідомлення своїх професійних інтересів та відокремити свої бажання від бажань батьків, щоб визначити професійні напрями, які підходять саме їм;
– обговорили результати вправ та можливі професії, що обговорювали та приміряли на себе учасники у ході тренінгу;
– підбили підсумки зустрічі та зробили висновки отримані у ході тренінгу.

 

Результати опитування роботодавців випускників, що отримали освіту за освітньою програмою (ОП) 053 Психологія (Практична психологія)

Характеристика респондентів

Усі 100% опитуваних є випускниками, що навчались на кафедрі практичної психології Навчально-наукового інституту «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету ім.В.Н.Каразіна.

Серед них є такі, що закінчили нещодавно (2024 р.) а також раніше, за 5 лет до дати опитування (2019).

Щодо запитання «На момент закінчення ЗВО Ви були студентом/-кою денної або заочної форми навчання?» більшість навчалась на заочній формі навчання – 66,6

На запитання «Який найвищій освітній рівень Ви здобули в ЗВО?» усі 100% випускників відповіли –  «магістр».

НА запитання: «На момент закінчення ЗВО Ви навчались на бюджетній чи контрактній основі?». Серед опитаних тих, хто навчався на бюджетній основі не було (0%), на контрактній основі – 100%.

Усі респонденти на запитання: «Який  факультет / який інститут Ви закінчили?» відповіли ННІ УІПА ХНУ імс.В.Н.Каразіна

З детальними результатами можна ознайомитися за посиланням:

https://docs.google.com/document/d/1Fo_v4IealNEqV3Qvylut4xCFZqshCwoe/edit?rtpof=true